Dünya devi firmadan görülmemiş kampanya. Türkiye’de de bir çok şubesi var ürünlerinin girmediği ev yok

IKEA, Ekonomik Zorluklara İndirimle Çözüm Sunuyor

Dünyanın en büyük mobilya perakendecisi IKEA, tüketicilere destek olmak amacıyla restoranlarında yüzde 50’ye varan indirim kampanyası başlatıyor. Bu kampanya sayesinde ekonomik zorluklarla boğuşan tüketiciler rahat bir nefes alacak. Ayrıca, çocuklar için ücretsiz yemek imkanı da sunulacak.

Henüz netleşmese de kampanyanın başlangıç tarihi belirsiz olsa da, IKEA’nın amacı tüketicilerin bütçelerine destek olmak. Perakende Operasyon Direktörü Tolga Öncü, “Tüketici güveni ciddi şekilde azaldı, insanlar harcamalarını daha dikkatli yapıyor” açıklamasında bulundu.

Geçtiğimiz yıl toptan satış fiyatlarında yüzde 15 indirim yapan IKEA, bu adımın ürün fiyatlarına yansımasını sağlamıştı. Ancak bu indirim şirkete 2,1 milyar euroya mal olmuştu. Gelirler yüzde 9, perakende satışlar ise yüzde 5,3 düşüş gösterdi.

IKEA, büyüme hedeflerinden vazgeçmiyor. Şirket, 2025 mali yılı sonuna kadar dünya genelinde 58 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Bir diğer adım olarak Güney Kore’nin başkenti Seul’de beşinci mağazasını Nisan ayında hizmete açtı.

HEDEF YAŞLI NÜFUS

Çin, IKEA’nın büyüme stratejilerinde önemli bir konumda. Ülkedeki 39 mağazaya rağmen, Çin’in toplam satışlardaki payı yüzde 3,5’e kadar geriledi. Bu durumda IKEA yaşlanan nüfusa odaklanarak stratejisini belirliyor.

Önümüzdeki yıllarda Çin nüfusunun yüzde 30’unun 60 yaş üstü olacağı tahmin ediliyor. Bu sebeple Öncü, “Çok kuşaklı evler artıyor. Bu nedenle yeni yatak ve ev tekstili koleksiyonları geliştirdik” şeklinde konuştu. Şirket, yaşlı tüketicilere odaklanarak “gümüş ekonomi” segmentine yatırım yapmayı amaçlıyor.

YENİ LEZZETLER DENENECEK

IKEA, restoranlarında Asya mutfağına yönelik menülerini genişleterek müşteri kitlesini geliştirmeyi hedefliyor. Falafel gibi yeni lezzetleri menülerine ekleyen şirket, bu adımıyla dünya genelinde 8 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefliyor. Global Gıda Müdürü Lorena Lourido Gomez, “falafeli önce restoranlarımızda, ardından İsveç marketlerimizde sunacağız” dedi.

Amerika Birleşik Devletleri’nde gümrük vergilerindeki artış nedeniyle Walmart, Target ve Nike gibi perakende devleri fiyat artışına giderken, IKEA maliyetlerinin bir kısmını tüketicilere yansıtmama yolunu tercih etti. Öncü, “Maliyet artışlarını tamamen müşterilere yansıtmadık” şeklinde şirketin yaklaşımını belirtti.

Türkiye’de de birçok şubesi bulunan IKEA, indirim kampanyasıyla hayat pahalılığına karşı tüketicilere destek oluyor. Özellikle çocuklara ücretsiz yemek imkanı sunması, aileler için cazip bir fırsat haline geliyor. IKEA, bu adımlarla hem ekonomik rahatlama sağlamayı hem de müşteri sadakatini artırmayı hedefliyor.

Related Posts

Altın piyasasında sürpriz hareketlenme!

Altın piyasası hafta boyunca hareketli seyrini sürdürdü. Öte yandan yatırımcılar ve birikimini değerlendirmek isteyenler için uzman yorumlarına göre altın halen güvenli liman olarak görülüyor. Ancak altında yaşanan yukarı yönlü hareketliliğin ne …

Türkiye’nin yükselişi sürüyor! Dünyanın en büyük 4. deniz enerji filosuna sahip olduk

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, konuya ilişkin sosyal medya hesabından bir video paylaştı. Videoda, Türkiye’nin enerji filosunun üyeleri Kanuni, Yavuz, Fatih, Abdülhamid Han derin deniz sondaj gemileri ile Oruç Reis Sismik …

Hesabından onayı olmadan işlem yapıldı, bankadan parasını geri aldı

Kayseri’de yaşayan bir vatandaş, vadeli hesabında bulunan 25 bin TL’nin bilgisi olmadan dolandırıcılar tarafından başka bir hesaba aktarıldığını ve 48 bin TL ihtiyaç kredisi çekildiğini fark etti. Bankanın kendisine bir onay mesajı göndermediğini …

Seyahat Acentaları Birliği’nden Schengen vizesi açıklaması: “Asıl sorun randevularda!”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Avrupa Komisyonu’nun 15 Temmuz 2025 tarihli uygulama kararının ardından yaptığı değerlendirmede, son iki yıldır vize sorunları konusunda ciddi bir mesai …

Samsun’da Av Pulundan 3 Milyon TL Gelir

Samsun’da 2024-2025 av sezonunda 3 bin 368 av pulu satışı ile 3 milyon 57 bin TL gelir elde edildi.

Tek pistte yolcu ve uçuş rekoru kırıldı!

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bulunan 06R-24L numaralı 2’nci pistinin elektrik altyapı çalışmaları nedeniyle 27 Temmuz’a kadar kapalı olacağı açıklanmıştı. Havalimanında yoğun uçuş ve yolcu sayısına rağmen tek pist üzerinden operasyon titizlikle devam …