Dünya devi firmadan görülmemiş kampanya. Türkiye’de de bir çok şubesi var ürünlerinin girmediği ev yok

IKEA, Ekonomik Zorluklara İndirimle Çözüm Sunuyor

Dünyanın en büyük mobilya perakendecisi IKEA, tüketicilere destek olmak amacıyla restoranlarında yüzde 50’ye varan indirim kampanyası başlatıyor. Bu kampanya sayesinde ekonomik zorluklarla boğuşan tüketiciler rahat bir nefes alacak. Ayrıca, çocuklar için ücretsiz yemek imkanı da sunulacak.

Henüz netleşmese de kampanyanın başlangıç tarihi belirsiz olsa da, IKEA’nın amacı tüketicilerin bütçelerine destek olmak. Perakende Operasyon Direktörü Tolga Öncü, “Tüketici güveni ciddi şekilde azaldı, insanlar harcamalarını daha dikkatli yapıyor” açıklamasında bulundu.

Geçtiğimiz yıl toptan satış fiyatlarında yüzde 15 indirim yapan IKEA, bu adımın ürün fiyatlarına yansımasını sağlamıştı. Ancak bu indirim şirkete 2,1 milyar euroya mal olmuştu. Gelirler yüzde 9, perakende satışlar ise yüzde 5,3 düşüş gösterdi.

IKEA, büyüme hedeflerinden vazgeçmiyor. Şirket, 2025 mali yılı sonuna kadar dünya genelinde 58 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Bir diğer adım olarak Güney Kore’nin başkenti Seul’de beşinci mağazasını Nisan ayında hizmete açtı.

HEDEF YAŞLI NÜFUS

Çin, IKEA’nın büyüme stratejilerinde önemli bir konumda. Ülkedeki 39 mağazaya rağmen, Çin’in toplam satışlardaki payı yüzde 3,5’e kadar geriledi. Bu durumda IKEA yaşlanan nüfusa odaklanarak stratejisini belirliyor.

Önümüzdeki yıllarda Çin nüfusunun yüzde 30’unun 60 yaş üstü olacağı tahmin ediliyor. Bu sebeple Öncü, “Çok kuşaklı evler artıyor. Bu nedenle yeni yatak ve ev tekstili koleksiyonları geliştirdik” şeklinde konuştu. Şirket, yaşlı tüketicilere odaklanarak “gümüş ekonomi” segmentine yatırım yapmayı amaçlıyor.

YENİ LEZZETLER DENENECEK

IKEA, restoranlarında Asya mutfağına yönelik menülerini genişleterek müşteri kitlesini geliştirmeyi hedefliyor. Falafel gibi yeni lezzetleri menülerine ekleyen şirket, bu adımıyla dünya genelinde 8 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefliyor. Global Gıda Müdürü Lorena Lourido Gomez, “falafeli önce restoranlarımızda, ardından İsveç marketlerimizde sunacağız” dedi.

Amerika Birleşik Devletleri’nde gümrük vergilerindeki artış nedeniyle Walmart, Target ve Nike gibi perakende devleri fiyat artışına giderken, IKEA maliyetlerinin bir kısmını tüketicilere yansıtmama yolunu tercih etti. Öncü, “Maliyet artışlarını tamamen müşterilere yansıtmadık” şeklinde şirketin yaklaşımını belirtti.

Türkiye’de de birçok şubesi bulunan IKEA, indirim kampanyasıyla hayat pahalılığına karşı tüketicilere destek oluyor. Özellikle çocuklara ücretsiz yemek imkanı sunması, aileler için cazip bir fırsat haline geliyor. IKEA, bu adımlarla hem ekonomik rahatlama sağlamayı hem de müşteri sadakatini artırmayı hedefliyor.

Related Posts

Akaryakıtta büyük indirim! 50 liranın altına indi!

İran-İsrail gerilimi ile petrol fiyatları bir anda yükselince, bu gelişme akaryakıta zam olarak yansıdı. Ancak tarafların ve ABD’nin ateşkes açıklamaları tansiyonu düşürdü. Brent petrol yeniden 70 doların altına inerken akaryakıtta da tabela değişti …

Çin’in kurulu elektrik üretim kapasitesi ilk 5 ayda yüzde 18,8 arttı

Çin’in kurulu elektrik üretim kapasitesinin yılın ilk 5 ayında geçen yıla kıyasla yüzde 18,8 arttığı bildirildi.

Ticaret Bakanlığı duyurdu! 91 firmaya 15,8 milyon TL ceza

Reklam Kurulu, ağırlıklı olarak elektrikli otomobillere ilişkin reklamlar başta olmak üzere toplam 103 dosya değerlendirdi ve 92 firma hakkında cezaya hükmetti.

63 yıllık şirkette tarihi kriz!

1962 yılından bu yana faaliyette olan ve Türkiye’nin en büyük inşaat projelerinde ismi yer alan Amper Elektrik mali sıkıntılar gerekçesiyle konkordato başvurusunda bulundu. İstanbul 3. Asliye Ticaret Mahkemesi şirketin başvurusunu inceleyerek üç …

Merkez Bankası duyurdu! Yurt dışı varlıkları yüzde 5,7 oranında azaldı

TCMB, uluslararası yatırım pozisyonu gelişmelerini yayımladı. UYP verilerine göre; nisan ayı itibarıyla Türkiye’nin yurt dışı varlıkları, bir önceki ay sonuna göre yüzde 5,7 oranında azalışla 351 milyar ABD doları, yükümlülükleri ise yüzde 3,0 …

Küresel piyasalarda Fed izlendi: Şimdi gözler TCMB’de

Fed faizi sabit tuttu, indirim sinyali vermedi. Piyasalar yön ararken yurt içinde gözler Merkez Bankası’nın faiz kararına çevrildi.